07 januari, 2012

Indigo

Jag stickar en sjal i indigofärgat garn. Garnet fäller och jag blir jätteblå om händerna. Det ska bli en stor tub, som sedan sys ihop till en sjal. Ungafär som den här fina på Ravelry. Mörkt på ljust på framsidan och ljust på mörkt på baksidan. Mönstret skissade jag ihop en eftermiddag för några veckor sedan. Den blir rätt bra, men den går så långsamt att sticka att jag börjar tröttna.










Vad brukar ni göra när stickningen går trögt och ni behöver bli lite peppade?

1 kommentar:

  1. det är då jag plockar fram mp3spelaren och sätter på och lyssnar samtidigt som jag stickar:) eller så varvar jag med annan stickning. Ibland händer det att stickningen blir liggande ett tag, men jag brukar plocka upp den till slut och sticka klart:)

    det ser ut att bli jättefint:)

    SvaraRadera