06 januari, 2012

Tioårsjubileum!

Efter lite klurande har jag kommit fram till att jag nog firar tioårsjubileum som stickare i år. Hurra! Det ska firas!

Kommer ni ihåg vilka era första stickprojekt var, som inte var i slöjden? Jag tror att mitt var en sjal stickad med entrådigt ullgarn, med solfjädersmönster? Jag minns att köpte ett kit på Läckö slott en sommar när jag fortfarande bodde nere i Västra götaland. Jag vet att det gav mersmak, och jag köpte mer garn i en brodeributik i Skövde som även hade en liten hylla med stickgarner. Jag var inte lika kräsen på garn då som jag är nu...




Kan detta vara den allra första sjalen? Jag tror det..

1 kommentar:

  1. Hej Sparven och välkommen till stickbloggandets fantastiska värld ;)

    Jag har stickat så länge jag kan minnas för min mormor lärde mig det tidigt. Ett av mina första stickminnen är att jag inte kunde se skillnad på de räta och aviga varven i slätstickningen så jag tejpade på fusklappar på stickorna för att hålla reda på vilket varv jag var på!

    SvaraRadera